7,3
Mycket bra

  • Trivsamt hotell
  • Koppla av vid poolen
  • Nära till stranden

Bra boende i trivsam atmosfär

Hotellet ligger i omtyckta Lassi nära den underbara sandstranden Makris Gialos. I en grönskande trädgård finns ett välkomnade poolområde med både restaurang och bar. Med sitt utmärkta läge nära både strand och centrum blir din vistelse här både bekväm och rolig.

Strand & pool

På den stenlagda terrassen utanför hotellet hittar du den inbjudande poolen. Slå dig ner på en solstol och njut av dagen och solens värmande strålar. Poolbaren ligger nära om du blir sugen på något att äta eller något kallt att dricka.

Bara 150 meter från hotellet ligger den finkorniga sandstranden Makris Gialos, här kan du svalka dig i det kristallklara havet eller bygga sandslott i den fina sanden. Stranden omges av klippor och grönska vilket gör stranden till en naturskön pärla. Här kan du luta dig tillbaka på en solstol med din favoritbok och om du blir hungrig finns det flera trevliga restauranger i närheten.

Mat & dryck

Hotellets poolbar är en populär samlingsplats både dag som kväll. Här hittar du även hotellets restaurang där du kan äta goda måltider både frukost, lunch och middag. Njut av det grekiska kökets läckerheter med utsikt över poolen i goda vänners sällskap.

Omgivningarna

Här i Lassi finns restauranger och tavernor längs med huvudvägen. På vägarna ner mot stranden finns också enstaka restauranger. För ett större utbud av restauranger och barer är grannbyn Argostoli att rekommendera. Där håller restaurangerna högre klass och atmosfären är sofistikerad.

Boendealternativ

Dubbelrum havsutsikt
för 2 personer
  • yta cirka 20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm)
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum standard
för 2 personer
  • yta cirka 20m²
  • 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar, bord
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm)
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum trädgårdsutsikt
för 2 personer
  • yta cirka 20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • terrass med utemöbler: stolar, solstolar
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm)
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3,5 stjärnor
  • antal rum: 46
  • reception
  • ingen hiss
  • lobby
  • restauranger: restaurang
  • barer: pool/snackbar
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • luftkonditionering: (gratis)
  • plats på parkeringsplats: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: pool/snackbar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 3,00 euro per enhet (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )

Måltider

Frukost
7.3
Mycket bra
Utifrån 11 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,3
Mycket bra Utifrån 11 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,6
Städning
6,2
Prisvärt
6,2
Faciliteter
6,9
Boendet i allmänhet
5,8
Rum / lägenhet
8,6
Läge
7,9
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kefalonia

Upptäck Kefalonia

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 150 m (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 200 m
Avstånd till flygplats ca 6 km
Avstånd till uttagsautomat ca 200 m
Närmaste kiosk ca 50 m
På en huvudgata
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Kefalonia. Denna flygning tar cirka 3 timmar och 40 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Lassi - ca 15 minuter

Argostoli - ca 15 minuter

Svoronata - ca 15 minuter

Keramies - ca 15 minuter

Minia - ca 15 minuter

Fanari - ca 20 minuter

Trapezaki - ca 30 minuter

Klismata - ca 30 minuter

Lourdas - ca 35 minuter

Karavados - ca 35 minuter

Farsa - ca 45 minuter

Katelios - ca 60 minuter

Skala - ca 75 minuter

Agia Efimia - ca 75 minuter

Magganos - ca 90 minuter

Xi Beach - ca 90 minuter (inkl. färjeöverfart) 

Mega Lakos - ca 90 minuter (inkl. färjeöverfart)

Vrahinari - ca 90 minuter (inkl. färjeöverfart)

Kounoupetra - ca 90 minuter (inkl. färjeöverfart)

Lixouri - ca 90 minuter (inkl. färjeöverfart)

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen, i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseguide att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.