8,4

  • Poolområde med solstolar och parasoll
  • Nära till byn
  • Återvändande gäster

Trivsamt lägenhetshotell med pool och lugnt läge

Familjeägda Lassi erbjuder både lägenheter och rum i lummiga omgivningar. Här bor du i lugn och ro och spenderar lata dagar vid poolen eller på den närliggande lilla stranden och på kvällen går du upp till byn för att utforska tavernorna. Hotellet består av flera byggnader och har en terrass med strålande havsutsikt.

Strand & pool

Runt poolen väljer du en av solstolarna, antingen i solen eller under en parasoll och kan tillbringa hela semestern i maklig takt varierat med ett dopp emellanåt. Barnen har en egen grundare sektion i poolen. Runt poolen växer olivträd som ger grönska och lite skugga.

Den strand som ligger närmast hotellet är relativt liten sandstrand med klippor i vattnet. Dit går du på några minuter och kan breda ut din handduk på den varma sanden. Längre bort i Lassi finns de större stränderna Platis Gialos och Makris Gialos där det finns solstolar och parasoller och strandbar. För att komma dit får man ge genom byn och gå ner till havet och det är ungefär en kilometer.

Mat & dryck

I hotellets bar passar det att ta en drink innan du går upp till restaurangerna längs huvudgatan. Under dagen serverar poolbaren snacks. För dig som bor i hotellrum serveras frukost med möjlighet att sitta både inomhus och utomhus på terrassen.

Omgivningarna

Här i Lassi finns restauranger och tavernor längs med huvudvägen. På vägarna ner mot stranden finns också enstaka restauranger. För ett större utbud av restauranger och barer är grannbyn Argostoli att rekommendera. Där håller restaurangerna högre klass och atmosfären är sofistikerad.

Boendealternativ

Studiolägenhet för eget bruk (Located in main or annex building)
för 1 person
  • yta cirka 18m²
  • antal bäddar: 2
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler: bord
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • mikrovågsugn
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (kan justeras: hela dagen (mot betalning))
  • strykbräda (att låna)
  • strykjärn (att låna)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar), sitthörna
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Studiolägenhet standard (Located in main or annex building)
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 18m²
  • antal bäddar: 3
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • mikrovågsugn
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (kan justeras: hela dagen (mot betalning))
  • strykbräda (att låna)
  • strykjärn (att låna)
  • vardagsrum: 3 sovplatser (1 enkelsäng; 1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Tvårumslägenhet (Located main or annex building, possible mezzanine)
för 1 till 4 personer
  • yta cirka 32m²
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • mikrovågsugn
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (kan justeras: hela dagen (mot betalning))
  • strykbräda (att låna)
  • strykjärn (att låna)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (1 enkelsäng; bäddsoffa för 1 person)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)

Rumsinformation

De studio's en appartementen bevinden zich rondom het hotel. De 2-kamerappartementen kunnen bestaan uit een een appartement met een aparte slaapkamer, of een appartement als maisonette stijl met een open slaapkamer op de eerste verdieping.

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • antal rum: 89
  • våningar: 4
  • byggnader: 3
  • modernt utrustat
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (1) huvudbyggnad
  • frukostrum
  • gemensamt tv-område
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 3 gånger per vecka
  • bagageförvaring
  • städning i rum 6 gånger per vecka
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • plats på parkeringsplats: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
Restauranger och barer
  • barer: pool/snackbar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 3,00 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 10,00 euro per styck per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: cirka 6,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool(delvis separerad, sötvatten)
  • utomhuspool (1, öppen från 09:30 - 19:30 och <3-time> - <4-time>, 6,0 m lång och 25,0 m bred)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): parasoll, solstolar)

Måltider

Inga måltider
Frukost
8.4
Utifrån 57 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,4
Utifrån 57 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
7,8
Barnvänligt
8,8
Städning
7,9
Pris/kvalitet
7,8
Faciliteter
8,4
Semester
7,9
Boende
8,3
Läge
9,1
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kefalonia

Upptäck Kefalonia

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 300 m (sandstrand, via en brant väg, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
I utkanten av centrum
Avstånd till centrum: ca 500 m
Avstånd till flygplats ca 6 km
Avstånd till uttagsautomat ca 800 m
Närmaste kiosk ca 300 m
Närmaste restaurang ca 300 m
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Kefalonia.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider

Lassi - ca 15 minuter

Argostoli - ca 15 minuter

Svoronata - ca 15 minuter

Keramies - ca 15 minuter

Minia - ca 15 minuter

Fanari - ca 20 minuter

Trapezaki - ca 30 minuter

Klismata - ca 30 minuter

Lourdas - ca 35 minuter

Karavados - ca 35 minuter

Farsa - ca 45 minuter

Katelios - ca 60 minuter

Skala - ca 75 minuter

Agia Efimia - ca 75 minuter

Magganos - ca 90 minuter

Xi Beach - ca 90 minuter (inkl. färjeöverfart) 

Mega Lakos - ca 90 minuter (inkl. färjeöverfart)

Vrahinari - ca 90 minuter (inkl. färjeöverfart)

Kounoupetra - ca 90 minuter (inkl. färjeöverfart)

Lixouri - ca 90 minuter (inkl. färjeöverfart)

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.