9,0

  • Vid den vackra Kleopatrastranden
  • Centralt beläget i hjärtat av Alanya
  • Hoppa rakt ner i den uppfriskande poolen

Välkänt all inclusivehotell endast ett stenkast från havet

Här bor du med utmärkt läge vid den vidsträckta Kleopatrastranden som bjuder på både avkoppling och aktiviteter. Reser du med barn kan ni roa er på systerhotellet Grand Zaman Gardens poolområde med vattenrutschkana. Med all inclusive bor du bekvämt och kan njuta av semesterlugnet.

Strand & pool

Poolområdet bjuder in till lata dagar i en solstol medan de minsta barnen kan leka och plaska i en egen separat barnpool. Poolbaren har en härlig servering där du, förutom svalkande drycker, även kan stilla hungern med enklare snacks. Hotellet erbjuder också ett turkiskt bad, bastu och en spaavdelning med skönhetsbehandlingar och massage. På andra sidan vägen ligger systerhotellet Grand Zaman Garden där du kan använda poolen med vattenruschkanor.

Kleopatrastranden är långsträckt, bred och inbjuder till sköna dagar. Sanden är lite grovkornig, solstolar och parasoller står i långa rader och du har mängder av matställen om du vill prova det lokala köket. Hotellet har en privat del av stranden med egen beach club som inte ingår i all inclusive. Är du sugen på vattenaktiviteter har du kommit rätt.

Mat & dryck

Hotellets restaurang serverar måltider i bufféform. Här njuter du av spännande maträtter från både det turkiska köket som det internationella. Snacks och eftermiddagsfika hittar du också här. Vissa kvällar i veckan bjuds det på kvällsunderhållning med dans och musik. Baren serverar både kalla och varma drycker.

Omgivningarna

I Alanya finns ett myller av restauranger och barer. Här äter du genuint turkiskt men även internationellt, du hittar tapasbarer, grillrestauranger, hamburgerkedjor och en mängd kaféer. Behöver du handla frukostmat eller annat i matväg så finns det mataffärer i utkanten av centrum.

Boendealternativ

Dubbelrum I (Large Room)
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 6 år
  • yta cirka 34m²
  • 2 enkelsängar
  • 1 dubbelsäng
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum standard
för 1 person
  • yta cirka 22m²
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • antal rum: 170
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (2)
  • värdeskåp (på rummet)
  • gemensamt tv-område
  • läkarservice
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • filtar
  • hårfrisör (på boendet)
  • skönhetssalong (på boendet)
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur inte tillåtna
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, snackbar
  • barer: bar 3, lobbybar, poolbar
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,00 euro per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • inomhuspool(uppvärmd)
  • barnpool(delvis separerad)
  • utomhuspool (1)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • hamam (fri tillgång)
  • bastu (mot betalning)
  • turkiskt ångbad (kostnadsfritt)
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)

Måltider

All inclusive

Alla måltider serveras i bufféform

* Frukost från 07.30 till 10.00

* Sen frukost från kl. 10.00 till 10.30

* Snacks från kl. 11.00 till kl. 17.00

* Glass från kl. 14.00 till 18.00

* Kaffe, te och kex från kl. 16.30 till kl. 17.30

* Middag från kl. 19.00 till 21.00

* Alla lokala läskedrycker och alkoholhaltiga drycker mellan kl. 10.00 och 23.00

* Minibaren är fylld med vatten vid ankomst och kommer att fyllas på varje dag

9
Utifrån 18 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

9
Utifrån 18 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
8,7
Städning
8,3
Pris/kvalitet
8,7
Faciliteter
9
Semester
9,1
Boende
9,6
Läge
8,3
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Turkiets sydkust

Upptäck Turkiets sydkust

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden kleopatra beach är ca 50 m (sandstrand, solstolar, parasoll)
Avstånd till centrum: ca 1 km
Avstånd till bargata ca 1 km
Närmaste butiker ca 800 m
Närmaste restaurang ca 800 m
Dolmus ( till centrala mot betalning)
Observera

* En turkisk kväll anordnas en gång i veckan.

* Barn får använda vattenparken på Grand Zaman Garden efter att ha frågat i receptionen.

Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Antalya.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 45 minuter till Antalya. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:

Antalya: ca 60 minuter

Antalya Lara: ca 40 minuter

Antalya Kundu: ca 40 minuter

Belek: ca 80 minuter

Kemer: ca 110 minuter

Side: ca 75 minuter

Alanya: ca 220 minuter

Transfer från Gazipasa:

Alanya: ca 90 minuten

Side: ca 160 minuten

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före Sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, om inte dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan också teckna en reseförsäkring genom Airtours.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

Vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.