8,5

  • I centrum
  • Stort poolområde
  • Kan bokas med halvpension

Bra läge vid floden i Tavira

Här bor du i den historiska delen av staden Tavira. Hotellet är utsmyckat i en arabisk stil som syftar till den dåtida portugisiska södern. Bara en kort promenad från hotellet ligger Ribeira Market, marknadsplatsen med små butiker och matställen som är väl värt ett besök. På hotellet finns ett stort poolområde med pool både för vuxna och barn. Vill du hellre njuta av ön Taviras magiska stränder så går båtar direkt dit.

Strand & pool

Hotellets stora pool ligger vackert mitt på hotellområdet, omringat av hotellbyggnaderna. Sjunk ner på en av solstolarna som står uppradade runt poolen och slappna av. När hettan gör sig påmind hoppar du i vattnet och simmar några längder innan du fortsätter solandet. För de små barnen finns en separat barnpool där de badar på ett bekvämt djup. Under högsommaren juni-september är poolbaren öppen och serverar både smarriga drycker och snacks under dagen. I spaavdelningen finns inomhuspool, jacuzzi och hamam om du får tid att unna dig en stund för dig själv.

Till Cais das Quatro Águas, hamnen där färjorna går över till ön Tavira är det ca två kilometer. Så hit kan du promenera eller åka turisttåget. Under högsommaren juni- september går båtarna från hamnpromenaden utanför hotellet istället. De tar dig till de ljuvliga sandstränderna på Ilha de Tavira, långsträckta och fulla av finkornig ljus sand. Här kan du tillbringa dagen på en solstol eller så tar du med dig din handduk och hittar din egen plats där du kan borra ner fötterna i sanden. Restaurang och bar hittar du på östra sidan, nedanför färjeläget på ön.

Mat & dryck

I hotellets restaurang Aladino kan du äta både frukost, lunch och middag om du önskar. Frukosten serveras i bufféform medan lunch och middag kan vara buffé eller à la carte. Baren på hotellet Alibabar är den perfekta mötesplatsen innan eller efter måltiderna och du kan beställa både varma och kalla drycker. Poolbaren är öppen under högsommaren mellan juni och september, här kan du få både dricka och snacks att äta om du blir sugen.

Omgivningarna

I Algarve är huvudingrediensen oftast fisk och skaldjur då fiske är en stor del av vardagen. I inlandet är köket lite annorlunda, mycket lamm och fläskkött med kikärtor och olika slags bönor. Det europeiska kökets smaker blandas med influenser från norra Afrika och Mellan Östern. Portugals nationalrätt är Balcalhau som är gjord på torkad fisk, en annan populär rätt i Algarve är Cataplana, en gryta av fisk och skaldjur och ofta även någon smakrik korv som chorizo. Vitlök, persilja och koriander är vanliga kryddningar men alla restauranger har sitt eget recept. Algarve har en lång tradition av att producera viner, framförallt portvin.

Boendealternativ

Dubbelrum poolsida A
för 2 personer
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (fylld, kostar extra)
  • tv (satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett
Dubbelrum poolsida B
för 3 personer
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (fylld, kostar extra)
  • tv (satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett
Dubbelrum standard C
för 2 personer
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (fylld, kostar extra)
  • tv (satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett
Dubbelrum standard D
för 3 personer
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (fylld, kostar extra)
  • tv (satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett
Enkelrum standard A
för 1 person
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • minibar (fylld, kostar extra)
  • tv (satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (4)
  • lobby
  • roomservice
  • gemensamt tv-område
  • parkeringsplats
  • parkeringsgarage (vid tillgänglighet)
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 1 gånger per dag
  • bagageförvaring
  • städning i rum 1 gånger per dag
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • babypaket: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
Deposition
  • deposition: (betalas lokalt)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang (1)
  • barer: bar 1, poolbar
För barn
  • spelrum
  • biljard
  • golfbana (ca 8 km)
  • bordtennis
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,50 euro per styck per natt (betalas lokalt)
  • parkeringsgarage tillgängligt: cirka 7,50 euro per styck per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice (kostnadsfritt)
  • barnpool(separerad)
  • utomhuspool (30 m lång och 15 m bred)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • spa med (fri tillgång) (kostnadsfritt) : turkiskt ångbad (kostnadsfritt), jacuzzi, swimmingpool, gym (kostnadsfritt), massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • spelrum
  • biljard
  • golfbana (ca 8 km)
  • bordtennis

Måltider

Frukost
Halvpension
8.5
Utifrån 17 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,5
Utifrån 17 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
9
Barnvänligt
8,7
Städning
8,3
Pris/kvalitet
8,4
Faciliteter
8,4
Semester
8,4
Boende
8,8
Läge
8,6
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Algarvekusten

Upptäck Algarvekusten

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 5000 m (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 50 m
Avstånd till flygplats ca 30 km
Avstånd till busshållplats ca 500 m
Avstånd till uttagsautomat ca 50 m
Närmaste butiker ca 50 m
Närmaste kiosk ca 100 m
Närmaste restaurang ca 100 m
Observera
  • Det finns ingen guideservice på Hotel Vila Gale Tavira, det är dock möjligt att kontakta guiderna via telefon.
  • Minst en person i resesällskapet måste vara minst 18 år för att bokningen ska vara giltig.
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Faro.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 30 minuter till Faro. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:

Olhos d'Agua: ca 45-60 minuter

Albufeira: ca 60-90 minuter

Carvoeiro: ca 105-120 minuter

Praia da Rocha: ca 120 minuter

Observera att angivna tiderna för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av på hotell längs vägen.

Information om Portugal

Huvudstad:

Portugals huvudstad är Lissabon.

Språk:

Det officiella språket är portugisiska, men du kan också använda engelska eller franska.

Tid:

I Portugal är det en timme tidigare än i sverige.

Valuta:

Den officiella valutan är euro. Du kan med ditt bankkort ta ut pengar i en av det många bankomaterna. Betalning i (större) butiker är också möjligt med bankkort. Dessutom kan du betala med ditt kreditkort på flera platser. Detta är inte möjligt på små restauranger och butiker.

Volt:

Du behöver inte en adapter då det är 220 volt i uttagen.

Resedokument:

- Svenskt ID eller pass.

- ID är obligatoriskt för barn under 12 år.

- För personer under 18 år som reser utan vuxna krävs ett undertecknat uttalande från föräldrarna och / eller vårdgivaren. Detta kan begäras.

- Resedokumenten måste vara giltiga under hela vistelsen i Portugal.

- Om du inte har en svensk nationalitet rekommenderar vi att du kontaktar ambassaden eller konsulatet.

- Att ha rätt och giltiga resedokument är alltid ditt eget ansvar.

Observera!

För Portugal:

Om du reser med en grupp där ingen är äldre än 18 år, kan bokningen komma att inte godkänns. Det kan också begäras på hotellet/lägenheten. Detta fastställs i lag i Portugal. Airtours kan inte hållas ansvarig för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och resedata är det bäst att besöka webbplatsen för Institute of Tropical Medicine: https://www.itg.be/

Telefoni:

Du kan ringa med din mobiltelefon i Portugal. Vi rekommenderar att du begränsar detta så mycket som möjligt på grund av de höga kostnaderna. Fråga din leverantör om detta innan du åker på avresa. Om du vill använda internet via din telefon rekommenderar vi att du gör det via ett trådlöst nätverk. Stäng alltid av din dataroaming utomlands.

Nödnummer:

Nödnumret i Portugal för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Under din semester i Portugal kommer du att njuta av det utsökta portugisiska köket. Vad sägs om Cataplana (en gryta av skaldjur med kokt skinka) eller kyckling Piri-Piri, fin och kryddig! Detta i kombination med ett gott glas vin eller en uppfriskande öl.

Dricks:

Det är vanligt i Portugal att lämna dricks mellan 5% och 10% i barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna i Portugal är öppna från måndag till fredag från 9 till 13 och från 15 till 19. På lördag är butikerna öppna från 9 till 13. Butiker är ofta öppna längre på turist- (bad) platser.

Se mer om Portugal

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.