9,1

  • Nära den vackra sandstranden
  • Rymliga rum
  • Mysig bar och terrass

Romantiskt hotell med perfekt läge i gamla stan

Känn historiens vingslag på detta förstklassiga hotell som ursprungligen byggdes som ett kloster. Detta hotell är perfekt för dig som vill njuta av stranden på dagtid och strosa runt i Cefalus mysiga, historiska kvarter på kvällarna. På hotellets takterrass kan du njuta av en drink i jacuzzin och spendera kvalitetstid med din kära.

Strand

Den fina sandstranden i Cefalu ligger endast några minuters promenad från hotellet. Här kan du se den medeltida staden torna upp sig ovanför den gyllene strandremsan och det glittrande havet. Ta en promenad längs vattenbrynet, vila upp dig på en solstol eller slå dig ner på en av de mysiga restaurangerna och njut av en god lunch.

Mat & dryck

Här bjuds på god frukostbuffén i restaurangen eller på hotellets terrass. Transport till och från restaurangen ingår.

Omgivningarna

I Cefalù stad finns ett stort utbud av restauranger, trattorior, caféer och barer, maten är tillagad av färska råvaror och vinerna är förträffliga. Ett utomhusdiskotek ligger vid Le Calette, där du kan dansa under stjärnorna under högsäsongen. Mataffärer finns i stan, en av de större ligger ovanför strandpromenaden. Minimarkets hittar du lite överallt tillsammans med små speceriaffärer. Marknaden är på lördagar på baksidan av klippan ovanför hamnen.

Boendealternativ

Dubbelrum C
för 2 personer
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, bidé, hårfön, sminkspegel
  • wake-up call
  • fri användning av wi-fi
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet
Dubbelrum ekonomi
för 2 personer
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • ingen balkong eller terrass
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, bidé, hårfön, sminkspegel
  • wake-up call
  • fri användning av wi-fi
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet
Dubbelrum standard
för 2 personer
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, bidé, hårfön, sminkspegel
  • wake-up call
  • fri användning av wi-fi
  • kostnadsfritt värdeskåp på rummet

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 56
  • våningar: 4
  • byggnader: 1
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (2)
  • lobby
  • parkeringsplats
  • parkeringsgarage
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • turistskatt
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 1 gång per dag
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (i närområdet)
  • diverse affärer (i närområdet)
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur inte tillåtna
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: bufférestaurang
  • barer: loungebar
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: för alla gäster ålder från 10 år cirka 2,00 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år, på begäran cirka 10,00 euro per natt (skall anges vid bokning, betalas lokalt)
Avkoppling och wellness
  • jacuzzi utomhus
  • solarium (kostnadsfritt)
  • gym (kostnadsfritt)

Måltider

Frukost
9.1
Utifrån 9 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

9,1
Utifrån 9 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
9,9
Städning
8,3
Pris/kvalitet
8,3
Faciliteter
8,7
Semester
8,9
Boende
8,8
Läge
9,4
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Sicilien

Upptäck Sicilien

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 150 m (sandstrand, solstolar, parasoll)
Avstånd till centrum: ca 800 m
Avstånd till flygplats Palermo är ca 98 km
Närmaste kiosk ca 50 m
Närmaste restaurang ca 50 m
Närmaste apotek ca 250 m
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Sicilien.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 50 minuter till Sicilien. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Information om Italien

Huvudstaden:

Huvudstaden är Rom.

Språk:

Det officiella språket är italienska.

Tidskillnad:

Det är ingen skillnad från Sverige.

Valuta:

Den officiella valutan i Italien är euro.

Resedokument:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Resa med bil:

Det är viktigt att betala tull för att utnyttja deras vägar.

Mat och dryck:

Italien är känt för sin pizza och pasta. Vi rekommenderar inte att du dricker kranvatten.

Dricks:

Det är oftast 10 % som man ger i dricks på restauranger, barer och hotell.

Öppna tider:

Butiker i allmänhet brukar ha stängt mellan kl. 13.00 - 16:00. Det kallas siesta. Efter kl. 16:00 är butikerna öppna till kl. 19.00 .

Telefon:

En svensk mobiltelefon fungerar även i Italien. För att ringa till Italien från Sverige, slår du först landsnumret 0039 följt av telefonnumret utan första nollan. Från Italien till Sverige är landsnumret 0046.

Larmnummer:

Landets larmnummer är 112.

Elektricitet:

220 volt samma som i Sverige. På vissa boende kan eluttagen variera från Sverige.

Resedokument:

Du måste ha ett giltigt pass.

Skatt:

Det kan förekomma lokala skatter, så kallad turist skatt. Denna kostnad måste betalas på plats när du checkar ut från boendet.

Se mer om Italien

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.