7,5

  • Strand och centrum inom gångavstånd
  • Litet och mysigt hotell
  • Vänlig och hjälpsam personal

Småskalig charm på klippan i Agia Pelagia

Välkommen till det småskaliga och charmiga Alexander House, som ligger vid klippan i Agia Pelagia, strax utanför byn. Rummen är fördelade runt en inbjudande swimmingpool med solsängar och parasoller, och ett uppfriskande dopp är alltid nära till hands.

Strand & pool

Hotellets rum omger en avkopplande swimmingpool med solstolar och parasoller för avkoppling och uppfriskande dopp. Det är inte långt, ca 200 meter, till den vackra stranden och de pittoreska restaurangerna vid strandkanten som ger en äkta grekisk semesterkänsla.

Mat & dryck

Slå dig ner i hotellbaren för en fruktig drink och ett läckert mellanmål. Den uppmärksamma personalen finns alltid där för att göra din vistelse minnesvärd och på hotellets restaurang erbjuds äkta grekisk mat i kombination med älskade internationella klassiker.

Omgivningarna

Alexander House erbjuder en perfekt plats med stranden och centrum inom bekvämt gångavstånd. Hotellet utstrålar småskalig och mysig atmosfär, med personalen redo att göra din semester oförglömlig. Restauranger och mini supermarkets ligger bara ett stenkast bort, och en närliggande busshållplats finns tillgänglig om du är sugen på att upptäcka området.

Boendealternativ

Dubbelrum havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 12-14m²
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kyl (liten)
  • tv
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett
Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 12-14m²
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kyl (liten)
  • tv (kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett
Enkelrum
för 1 person
  • yta cirka 12m²
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kyl (liten)
  • tv (kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett
Familjerum standard 2 rum
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 18m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kyl (liten)
  • tv (kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, handfat, toalett

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • antal rum: 97
  • klassificering: enkel
  • autentiskt atmosfär
  • reception (öppen dygnet runt)
  • ingen hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • gemensamt tv-område
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan: extra byte på begäran
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan: extra byte på begäran
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • bagageförvaring
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • luftkonditionering: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: pool/snackbar
För barn
  • biljard
  • bordtennis
  • bordsfotboll
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 3,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 20,00 euro per enhet per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • handduksservice: cirka 5,00 euro per styck (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice (mot betalning)
  • barnpool(delvis separerad)
  • utomhuspool(solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • gym (kostnadsfritt)
Sport och underhållning
  • biljard
  • bordtennis
  • bordsfotboll

Måltider

All inclusive

Alla måltider i bufféform

- Frukost kl. 07.30 - 10.00 (show cooking)

- Snacks kl. 10:00 - 15:30

- Glass kl. 10.00 - 18.00

- Lunchkl.  12.15 - 14.30

- Kaffe och tårta kl. 16.00 - 17.00

- Middag kl. 18.45 - 21.30 (show cooking)

- Lokala (alkoholhaltiga och alkoholfria) drycker kl. 10.00 - 23.00

7.5
Utifrån 273 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,5
Utifrån 273 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
6,6
Barnvänligt
7,3
Städning
7,7
Pris/kvalitet
7,1
Faciliteter
7,4
Semester
6,7
Boende
7,8
Läge
8,8
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kreta

Upptäck Kreta

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 200 m (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 500 m
Avstånd till flygplats ca 25 km
Avstånd till busshållplats ca 50 m
Avstånd till uttagsautomat ca 500 m
Närmaste butiker ca 150 m
Närmaste kiosk ca 50 m
Närmaste restaurang ca 30 m
Observera
Tyvärr är detta hotell inte lämpligt för personer i rullstol eller med svåra rörelsehinder. Detta beror på att det inte finns någon hiss.
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Kreta.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar till Chania och Heraklion. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider

Heraklion - ca 15 minuter

Ammoudara - ca 30 minuter

Agia Pelagia - ca 45 minuter

Fodele - ca 60 minuter

Kokkini Hani - ca 20 minuter

Gouves - ca 35 minuter

Gournes - ca 30 minuter

Analipsis - ca 45 minuter

Anissaras - ca 50 minuter

Hersonissos - ca 50-80 minuter

Koutouloufari - ca 50-80 minuter

Piskopiano - ca 50-80 minuter

Stalis - ca 60-90 minuter

Malia - ca 60-90 minuter

Sissi - ca 75-90 minuter

Agios Nikolaos - ca 120 minuter

Elounda - ca 120 minuter

Transfertiderna från Chania

Chania stad - ca 30 minuter

Platanias - ca 45 minuter

Agia Marina- ca 40 minuter

Kato Stalos – ca 40 minuter

Georgioupolis - ca 75 minuter

Rethymno stad - ca 1h, 50 minuter

Rethymno kusten - ca 2 timmar

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.