8,6

  • I centrum
  • Gångavstånd till stranden
  • Takterrass med pool

Bo bekvämt i hjärtat av Kos

Kostas Palace är centralt beläget precis intill hamnen och med promenadavstånd till stranden där du kan spendera soliga dagar. Föredrar du ett dopp i poolen framför havet, erbjuder hotellet ett poolområde med spektakulär vy över Kos hamn från takterrassen. Ta en kvällspromenad i staden och fresta smaklökarna med det traditionella grekiska kökets läckerheter.

Strand & pool

Här kan du koppla av i ett stilrent poolområde på hotellets takterrass. Luta dig tillbaka i solstolen och njut av en spännande bok. Släck törsten med något gott i poolbaren medan du blickar ut över det glittrande Egeiska havet. Separat barnpool finns.

Hotellet ligger ungefär 200 meter från den sandstranden Sandy Beach. Här kan du koppla av till havets brus på en solstol och skyddar dig från de allra varmaste timmarna med ett parasoll. Blir du törstig eller hungrig finns det gott om uteserveringar att välja mellan längs strandpromenaden.

Mat & dryck

Blir du, under dagen eller kvällen, sugen på något lättare tilltugg eller dricka finns en poolbar på hotellets takterrass samt en lobbybar.

Omgivningarna

I Kos stad finns ett stort utbud av restauranger, barer och kaféer. Här äter du traditionellt grekiskt men även internationellt som mexikanskt och sushi. Nöjeslivet är mer sofistikerat än förr om åren och du dricker drinkar på trevliga loungebarer med skön musik. För de yngre finns bargatan, Nafklirou med många barer och klubbar.

Boendealternativ

Dubbelrum ekonomi
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22m²
  • 1 enkel fällsäng
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: bad, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum för eget bruk
för 1 person
  • yta cirka 22m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: bad, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum framsida (Harbor View)
för 2 personer
  • yta cirka 22m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: bad, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22m²
  • 1 enkel fällsäng
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: bad, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 173
  • våningar: 3
  • byggnader: 3
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (4)
  • lobby
  • frukostrum
  • roomservice (mot betalning)
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan: extra byte på begäran
  • handdukar ingår bytas 2 gånger i veckan: extra byte på begäran
  • liten livsmedelsaffär (i närområdet)
  • souvenirbutik (i närområdet)
  • diverse affärer (i närområdet)
  • diskotek (i närområdet)
  • städning i rum 3 gånger per vecka: extra städning på begäran
  • husdjur inte tillåtna
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • barnstol i restaurangen: (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
Restauranger och barer
  • barer: bar, pool/snackbar öppen från onsdag 1 maj 2024 till torsdag 31 oktober 2024
För barn
  • bordtennis (kostnadsfritt)
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • handduksservice: cirka 2,00 euro per styck per dag (betalas lokalt)
  • handduksservice: cirka 10,00 euro per styck per vecka/veckor (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool (1, öppen från måndag 15 april 2024 till torsdag 31 oktober 2024, mellan 10:00 - 18:00, 15 m2)(separerad, sötvatten)
  • utomhuspool (1, öppen från måndag 15 april 2024 till torsdag 31 oktober 2024, mellan 10:00 - 18:00, 104 m2)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): parasoll, solstolar)
Sport och underhållning
  • bordtennis (kostnadsfritt)

Måltider

Frukost från 07:00 till 10:15
Frukost
8.6
Utifrån 362 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,6
Utifrån 362 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
6,5
Barnvänligt
8,5
Städning
8,4
Pris/kvalitet
8,1
Faciliteter
8,4
Semester
8
Boende
9,6
Läge
9
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kos

Upptäck Kos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 225 m: lambi beach är ca 300 m (sandstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
I centrum
Avstånd till bargata ca 450 m
Avstånd till flygplats ca 24 km
Avstånd till busshållplats ca 200 m
Avstånd till uttagsautomat ca 300 m
Närmaste butiker ca 30 m
Närmaste kiosk ca 25 m
Närmaste restaurang ca 50 m
Observera
  • Det finns bara en hiss i huvudbyggnaden.
  • Hotellets pool öppnar 15 april och poolbaren 1 Maj.
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Kos.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 15 minuter till Kos. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider

Kardamena ca 30 minuter

Mastichari ca 30 minuter

Tigaki ca 40 minuter

Kos stad ca 50 minuter

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.