8,8

  • Välskötta lägenheter
  • Nära till Karpathos stad
  • Familjedrivet lägenhetshotell

Familjedrivet lägenhetshotell med fin utsikt över stad och hamn

Epiphany är ett familjedrivet lägenhetshotell som är välkänt i området, här bor du med endast ett par minuters promenad till centrum och den mysiga hamnen. Läget är trivsamt för dig som gärna bor med närhet till ett brett utbud av tavernor, barer och affärer och hellre promenerar cirka tio minuter till närmsta stranden, Afoti. Hotellet är beläget på en höjd i Karpathos stad och alla rum har havsutsikt vilket innebär vackra vyer över hamn och berg.

Strand

Till stranden Afoti promenerar du på tio minuter, den fina kilometerlånga stranden är perfekt för att njuta av promenader i havsbrisen och svalkande dopp i det turkosblå havet. Stranden består av en blandning av sand, grus och sten. Här kan du vila på en solstol i skuggan av ett parasoll och lyssna till ljudet av vågorna. Längs stranden finns det en rad tavernor med utmärkt grekisk mat att njuta av.

Omgivningarna

Längs hamnpromenaden i Karpathos stad trängs restauraranger och tavernor med små barer och någon enstaka nattklubb. Nöjeslivet är lugnt, här njuter man av den sagolika maten som serveras av de trevliga servitörerna på många av restaurangerna. Du äter både hemlagat grekiskt som internationellt.

Boendealternativ

Studiolägenhet havsutsikt
för 2 personer
  • antal bäddar: 3
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • kaffekokare
  • tv (plattskärm)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • vardagsrum: 3 sovplatser (fällsäng för 1 person; 1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar), mathörna
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Tvårumslägenhet havsutsikt
för 2 till 4 personer
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (bäddsoffa för 1 person; utdragssäng för 1 person), mathörna
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett
Tvårumslägenhet trädgårdsutsikt
för 2 till 4 personer
  • antal bäddar: 4
  • terrass
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm)
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (bäddsoffa för 1 person; utdragssäng för 1 person), mathörna
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 2 stjärnor
  • antal rum: 11
  • våningar: 3
  • byggnader: 1
  • reception (öppen från 08:00 till 12:00 och från 18:00 till 20:00)
  • ingen hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi på rummet (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • städning i rum 6 gånger i veckan
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 1,50 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)

Måltider

Inga måltider
8.8
Utifrån 26 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,8
Utifrån 26 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
8,4
Städning
10
Pris/kvalitet
7
Faciliteter
8,5
Semester
8,2
Boende
9,1
Läge
9,4
Personal

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Karpathos

Upptäck Karpathos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 900 m (sandstrand)
I utkanten av centrum
Avstånd till centrum: ca 300 m
Avstånd till flygplats ca 14 km
Avstånd till hamnen ca 200 m
Avstånd till busshållplats ca 300 m
Avstånd till uttagsautomat ca 100 m
Närmaste butiker ca 150 m
Närmaste kiosk ca 150 m
Närmaste restaurang ca 150 m
Närmaste apotek ca 300 m
På en lätt sluttande väg
Flygresan

Airtours flyger från Skandinavien till Karpathos.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 4 timmar. Flygtiderna är preliminära, slutgiltiga tider meddelas på biljetten. Dina resehandlingar erhålles ca en vecka före avgång. Vi rekommenderar att man är på flygplatsen två timmar före avgång, en timme före avgång stänger incheckningen.

Du kan lägga till bagage i bokningssteg ett,  priset styrs av flygbolaget som trafikerar sträckan.

Medtag giltigt ej skadat pass. Eventuellt visum är resenärens ansvar. Kontrollera att namnen överensstämmer med pass/nationellt ID-kort. Hör av dig omgående om namnen är felstavade.

På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltid.  Du får ditt boarding-pass på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en lokal representant. Här får du vårt välkomstbrev samt utflyktsprogram. Här kommer du också få information om vart din transferbuss går ifrån.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset utan finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider

Amopi - ca 30 minuter

Arkasa - ca 20 minuter

Pigadia och Karpathos stad - ca 30 till 60 minuter

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Turistskatt utkrävs i Grekland. Skatten är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella.

Skatten betalas direkt till boendet vid ankomsten. Följande priser gäller per inkvartering/natt:

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 0,50 €

Hotell / lägenheter klass 3: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 4: 3 €

Hotell / lägenheter klass 5: 4 €

Se mer om Grekland

Resenärer

Välj antal personer och rum. Vid fler än 9 personer, vänligen kontakta oss.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.