Sök och boka resa
Arlanda
Välj
Boka tidigt-rabatt

Boka-tidigt-rabatt på alla resor 2020!

Bra att veta

Reklamationer

Om något inte var till belåtenhet under din resa tar vi gärna emot dina synpunkter eftersom att vi aktivt arbetar för att förbättra vår service och verksamhet. För att underlätta hanteringen ber vi dig att använda vårt reklamationsformulär så att vi får all den information vi behöver för att handlägga ditt ärende.

Vid skickad reklamation erhåller du ett meddelande/bekräftelsemail där det framgår inom vilken tidsram du kan vänta dig ett svar. Vissa reklamationer går fortare att besvara och andra tar längre tid, detta beror på att vi är måna om att kontakta berörd personal samt samarbetspartners för att erhålla all nödvändig information om ärendet och för att kunna göra en rättvis bedömning.

Din reklamation måste vara Airtours tillhanda senast två månader efter din hemkomst.

Om ditt ärende gäller sjukdom, skada eller inbrott är det en försäkringsfråga och det är ditt försäkringsbolag du ska vända dig till. I det fall du köpt en reseförsäkring via Airtours är du försäkrad hos Solid Försäkringar, kontakta dem på 013 - 13 13 13 eller via info@solidab.se.

Komplett information om Reseförsäkring Plus: Solid Reseförsäkring Plus PDF

Tänk på att de allra flesta försäkringsbolag kräver läkarintyg vid sjukdom eller att du gjort en polisanmälan vid stöld för att du ska vara berättigad ersättning. Airtours kan aldrig intyga detta.